СТРАТЕГІЇ СТУДЕНТСЬКО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ МОРСЬКОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

  • О. Я. Тимофєєва Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія»
  • Т. М. Константинова Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія»
Ключові слова: морська англійська мова, студентсько-орієнтовний підхід, моряки, софт («м’які») навички, групова робота

Анотація

У статті розглядається студентсько-орієнтовний підхід до навчання як складник комунікативного підходу в процесі вивчення морської англійської мови. Сучасна морська галузь вимагає від майбутніх моряків наявності певного набору софт («м’яких») навичок. Комунікативний підхід у процесі навчання морської англійської мови вважається найбільш гідним і доречним. Він дає можливості для розвитку цих навичок. Висвітлюються необхідні навички та можливості використання зазначеного підходу. Дослідження базується на фундаментальних ідеях і принципах студентсько-орієнтовного підходу, таких як індивідуалізація, гуманізація, диференціація навчання та особистісний розвиток. Студентсько-орієнтовний підхід відображає деякі ідеї соціального конструктивістського погляду, відзначає активність і важливість спільнот у процесі навчання комунікації та вивчення іноземної мови. Розкрито поняття «навчальна ситуація». Воно включає цілі, засновані на стандартах вивчення мов, множині інтелекту, афективний фільтр, мозкові стратегії як частини соціокультурної теорії. Отже, такий підхід дає змогу викладачам чи інструкторам обирати форми та методи навчання на різних рівнях і з різними початковими даними курсантів чи студентів. Для покращення вихідних результатів навчання використовується принцип вибірковості навчального контексту й форми тем, що вивчаються. Автори представляють приклади практичного застосування такого підходу на заняттях з морської англійської мови. У дослідженні надаються такі завдання: «Вирішити проблему», «Така сама проблема», «Падіння з довірою», «Розкажіть кілька історій», «Спільний діалог» або «Спільна історія» та завдання мозаїчного («пилка») типу для розвитку чотирьох мовленнєвих навичок. Особлива увага приділяється роботі в команді й особистій відповідальності, а також різним формам групової роботи з метою співпраці. Такі методи студентсько-орієнтованого підходу як ситуативне навчання, проблемне та проектне навчання тощо, уважаються продуктивними й відповідають навчальній меті, кінцевим цілям процесу навчання морській англійської мови.

Посилання

1. Raju Ahmmed. (2018). The Approaches of Teaching and Learning Maritime English: Some Factors to Consider. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/327890823_The_Approaches_of_Teaching_and_Learning_Maritime_English_Some_Factors_to_Consider (accessed 27 August 2020) (in English).
2. Nadiya Demydenko. (2012) Teaching Maritime English: A Linguistic Approach. Journal of Shipping and Ocean Engineering. Vol. 2. pp. 249–254 (in English).
3. Jomarie D. Navarro, Zenaida Z. Garbin, Edwin M. Agena, Olympio B. Garcia. 2015. Maritime Students’ English Proficiency and Their Feedback on Instructional Materials. Asia Pacific Journal of Maritime Education. 2015. Vol. 1. No. 1. Retrieved form http://oaji.net/articles/2016/2552-1465785486.pdf (accessed 27 August 2020) (in English).
4. Harth J. Ahmed. (2013). The impact of maritime English communication training for non-native English language speakers concerning the competency of seafarers : Iraqi maritime sector case study. World Maritime University Dissertations. pp. 12–25. Retrieved from http://commons.wmu.se/all_dissertations/235 (accessed 27 August 2020) (in English).
5. Learning and teaching issues. (2008) The International Maritime English Conference IMLA-IMEC “The Role of Maritime English – Promoting Communication and Understanding Culture”. Shanghai, P. R. China October 27–30. Retrieved from http://imla.co/sites/default/files/imec20.pdf (accessed 27 August 2020) (in English).
6. O'Neill, Geraldine & Mcmahon, Tim. (2005). Student-centred learning: What does it mean for students and lecturers? Emerging Issues in the Practice of University Learning and Teaching. Vol. 1. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/241465214_Student-centred_learning_What_does_it_mean_for_students_and_lecturers (accessed 27 August 2020) (in English).
7. Lynch, D. N. (2010). Student-Centered Learning: The Approach That Better Benefits Students. Virginia Wesleyan College (in English).
8. Serikov V.V. (1999). Obrazovanie i lichnost'. Teoriya i praktika proektirovaniya pedagogicheskikh sistem [Education and Personality. Theory and Practice of Projecting of the Educational Systems]. Moscow (in Russian).
9. International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, 1978 Retrieved from http://www.imo.org/en/OurWork/HumanElement/TrainingCertification/Pages/STCWConvention.aspx (accessed 25 August 2020) (in English).
10. Weimer, M. (2013). Learner-Centred Teaching. San Francisco: Jossey Bass, A Wiley Company (in English).
Опубліковано
2020-10-21
Як цитувати
Тимофєєва, О. Я., & Константинова, Т. М. (2020). СТРАТЕГІЇ СТУДЕНТСЬКО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ МОРСЬКОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 207-212. вилучено із http://www.journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1463