ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

  • Данаі Коккалі Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
  • М. О. Сокол Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: інклюзія, особливі потреби, педагогічний аспект, освіта

Анотація

У статті проаналізовано імплементацію навчального процесу у дітей з особливими потребами в інклюзивному освітньому середовищі. Досліджено інклюзивно-історичні засади впровадження спеціальної освіти. Проаналізовано наукове підґрунтя інклюзивного законодавства у Греції. Спеціальна освіта є галуззю гуманітарних наук і незалежною наукою, яка зосереджена на систематичному вивченні та навчанні дітей з особливими освітніми потребами в загальному спектрі навчання та поведінки. Як наслідок, доведено, що майже усі діти, незважаючи на певні труднощі, що постають перед ними, можуть і мають відвідувати школу, окрім того, вони отримують належну підтримку від спеціальних підрозділів чи організацій. Учні з особливими освітніми потребами в початковій школі можуть навчатися відповідно до їхніх клінічних характеристик: у звичайному класі, звичайному класі з паралельним супроводом додаткового вчителя, в інтегрованому закладі, що належить до школи, у спеціальному дошкільному закладі, розташованому в лікарні, в реабілітаційному центрі чи домашньому навчанні тощо. Вивчено процес оцінювання дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами. Вивчено ефективність робочого процесу Центру диференціальної діагностики, підтримки (KEDDY). Зазначено, що міждисциплінарна комісія KEDDY детально аналізує кожну дитину. Цей центр складається зі спеціального педагога шкільного рівня, до якого належить дитина, лікаря, соціального працівника, логопеда та психолога. Подано детальний аналіз клінічного профілю, який містить усі характеристики дитини, його слабкі сторони, сильні сторони та відмінності. Проаналізовано персоналізовану програму інтервенції навчання дітей з особливими освітніми потребами, що описує клінічний профіль учня та його готовність до шкільного середовища. У статті виокремлено філософський аспект інклюзивної освіти, що змінює роль вчителя, який усвідомлює особливості дітей з особливими освітніми потребами, звертає увагу на цю проблему і має змогу висловлювати власну точку зору щодо навчання таких дітей.

Посилання

1. Berberidis P. (2016) A school without restrictions. The model of full inclusion as a means of social inclusion in primary education. London: Maxwel, pp. 201‒205.
2. Kaukoula E. (2010) Psychopedagogical Treatment of Learning Disabilities At the Education Department. 5th Panhellenic Conference on “Learning how to learn”. Athens: PTU, pp. 131‒135.
3. KEDDY Achaia (2015) Reference Procedure ‒ Evaluation at KEDDY Achaia. EU: Bright, Pp. 71‒78.
4. Kokkinos C.M., Panayiotou G., Davazoglou A. M. (2005) Corelates of teachers appraisals of student attitudes. Psychology in the Schools. New York: Beta press 42 (I), pp. 79‒89.
5. Kountouriotou P., Dimakopoulou M. (2014) Attitudes of primary school teachers towards the pedagogy of co-education. Research study. New Teacher. New York: CcoC, pp. 116‒314.
6. Kourantzi E. (2011) The knowledge of primary school teachers for Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). International Conference: “Research Educational Policy & Educational Practice in Special Education”. Mytilene: University of the Aegean, pp. 463‒476.
7. Kourkoutas E., Stavrou P.-D., Loizidou N. (2017) Exploring Teachers’ Views on Including Children with Special Educational Needs in Greece: Implication for Inclusive Counseling. American Journal of Educational Research, vol. 5, Boston: Selta, pp. 124‒130.
8. Lambropoulou V., Panteliadou S. (2015) Special Education in Greece – Critical Theory. Athens: I. Sideris Publications, pp. 25‒27.
9. Polychronopoulou Z. (2001) Children and Adolescents with Special Needs and Possibilities (Vol. II). Private Publications. Athens: Star Co, pp. 49‒70.
10. Salamanca (1994) Declaration of Salamanca and framework of action for the education of people with special needs. World Conference on the Education of Persons with Disabilities. Salamanca, pp. 17‒20.
11. Stasinos D.P. (2013) Special Education 2020 Plus. Athens: Papazisis Publications, pp. 21‒24.
Опубліковано
2020-10-21
Як цитувати
Коккалі, Д., & Сокол, М. О. (2020). ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 241-245. вилучено із http://www.journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1468