ІНТЕГРАТИВНИЙ АСПЕКТ ІНКЛЮЗІЇ УЧНІВ В АУТИСТИЧНОМУ СПЕКТРІ НА ПРИКЛАДІ ГРЕЦЬКИХ ШКІЛ

  • Спирідоула Мізитра Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
  • М. О. Сокол Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: інклюзія, аутистичний спектр, педагогіка, особливі потреби

Анотація

Інклюзія осіб з аутизмом є доволі спірним питанням і викликом для всіх педагогів та громади щодо спеціальної освіти на міжнародному та місцевому рівні. Хоча концепт «інвалідність» уже існує протягом чотирьох десятиліть, однак законодавство в деяких країнах щодо людей з аутизмом розпочало свою роботу лише десять років тому, і кількість цих дітей у державних школах постійно зростає. У статті окреслено інтегративний аспект інклюзії учнів в аутистичному спектрі на прикладі грецьких шкіл. Зазначено, що інклюзія дітей з аутизмом залишається предметом суперечок. Основні умови успішної інтеграції дітей у спектр аутизму проаналізовані в дослідженні. Успіх інклюзійної програми учнів до спектра аутизму тісно пов’язаний із застосуванням конкретних критеріїв, які стосуються знань та ставлень усіх вчителів, підготовки дітей у загальноосвітніх школах та дітей з аутизмом, спілкування між вчителями та ін., тісного спілкування між школою та сім’єю, відповідних методів навчання та постійного оцінювання інтеграційних практик. У галузі аутистичного спектра загальновизнано, що інтеграція, незважаючи на притаманні їй переваги, підходить не для всіх учнів з аутизмом. Зазначено, що важлива частина навчання в цій галузі належить здатності дитини налагодити контакт з іншими дітьми за власною ініціативою та його здатності реагувати на поведінку ровесників. Успішні навчальні інтервенції щодо розвитку соціальних навичок у дітей з аутизмом мають бути численними та охоплювати весь спектр аутизму. Досліджено переваги відвідування занять у школі учнів з аутизмом поряд із дітьми з типовим розвитком. Зазначено, що характеристики індивідуального розвитку дітей-аутистів суттєво відрізняються в кожному конкретному випадку. Встановлено, що реалізація програми інтеграції типу поведінки для дитини з дошкільним аутизмом сприяє комунікативній ініціативі, а спеціальне лікування та корекційне навчання, безумовно, можуть дати поштовх до розвитку аутичної дитини. Доведено, що навчання учнів із синдромом Аспергера в самоуправлінні сприяє засвоєнню академічних та соціальних навичок та зменшенню поведінкових проблем у школі.

Посилання

1. Avramidis Ε., Bayliss P., Burden R. (2000) A survey into mainstream teachers’ attitudes towards the inclusion of children with special ed. needs in the ordinary school in one local education authority. Educational Psychology. Athens: Star Co, pp. 191‒211.
2. Brown L., Wilcox B. (2004) Toward the realization of the least restrictive environments for severely handicapped students. Research and Practice for Persons with Severe Disabilities. Boston: Publishing House, pp. 2‒8.
3. Burack J.A., Root R., Zigler E. (1997) Inclusive education for students with autism: Reviewing ideological, empirical, and community considerations. Handbook of autism and pervasive new developmental disorders (2nd ed.). New York: Wiley, pp. 796‒807.
4. Gena A., Kymissis E. (2001) Assessing and setting goals for the attending and communicative behaviour of three preschoolers with autism in inclusive kindergarten settings. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Pp. 11‒26. URL: https://academic-accelerator.com/Impact-Factor-IF/Journal-of-Developmental-and-Physical-Disabilities
5. Zoniou-Sideri A., Vlachou A. (2006) Greek teachers’ belief systems about disability and inclusive education. Intern. The International Journal of Inclusive Education. UK: Taylor and Francis, pp. 379‒394.
6. Idol L. (2006) Toward inclusion of special education students in general education. Remedial and Special Education. Kansas: SAGE, pp. 77‒94.
7. Jordan R. (2005) Managing autism and Asperger in current educational system. Pediatric Rehabilitation. Athens: PTU, pp. 104‒112.
8. Kasari C., Freeman S.F.N., Bauminger N., Alkin M.C. (1999) Parental perspectives on inclusion: Effects of autism and Down syndrome. Journal of Autism and Developmental Disorders. Berlin: Springer Science and media, pp. 297‒305.
9. Kranz P.J. (2000) Commentary: Interventions to facilitate socialization. Journal of Autism and Developmental Disorders. Berlin: Springer Science and media, pp. 411‒413.
10. McGregor E., & Campbell E. (2001). The attitudes of teachers in Scotland to the integration of children with autism into mainstream schools. Scotland: Press TA, pp. 189‒207.
11. Mesibov G.B., Shea V. (1996) Full inclusion and students with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders. Berlin: Springer Science and media, pp. 337‒346.
12. Nowicki Ε.Α., Sandieson Ρ. (2002) A meta-analysis of school-age children’s attitudes towards persons with phys. or intellectual disabilities. Warsaw: CooLTd, pp. 243‒265.
13. Odom S.L., Diamond K.E. (1998) Inclusion of young children with special needs in early childhood education: The research base. Early Childhood Research Quarterly. New York: Social publishing house, pp. 3‒25.
14. Panteliadou S., Lambropoulou V. (2000). Adolescents and young people: Attitudes towards students with special needs and their school integration. London: New Education, pp. 120‒133.
15. Robertson K., Chamberlain B., Kasari C. (2003) General education teachers’ relationships with included students with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders. Berlin: Springer Science and media, pp. 123‒130.
16. Shevlin, M., O’Moore A.M. (2000) Fostering positive attitudes: reactions of mainstream pupils to contact with their counterparts who have severe/profound intellectual disabilities. European Journal of Special Needs Education, pp. 206‒217. URL: https://www.tandfonline.com/toc/rejs20/current
17. Simpson R.L., de Boer-Ott S., Myles B.S. (2003) Inclusion of learners with autism spectrum disorders in general education settings. Topics in Language Disorders. Harward: Meta Press, pp. 116‒133.
18. Stainback S., Stainback W. (1992). Schools as inclusive communities. In Controversial issues confronting special education. Boston: Allyn, Bacon, pp. 29‒43.
Опубліковано
2020-10-21
Як цитувати
Мізитра, С., & Сокол, М. О. (2020). ІНТЕГРАТИВНИЙ АСПЕКТ ІНКЛЮЗІЇ УЧНІВ В АУТИСТИЧНОМУ СПЕКТРІ НА ПРИКЛАДІ ГРЕЦЬКИХ ШКІЛ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 253-259. вилучено із http://www.journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1470