ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • О. В. Анісенко Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова
  • К. О. Міщенко Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова
  • М. В. Риженко Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова
Ключові слова: англійська мова, комп'ютерні технології, Інтернет, викладання іноземної мови, педагогічна технологія, мультимедійні програми, комп’ютеризація

Анотація

У статті розглядається використання різноманітних інформаційно- компютерних технологій, які застосовуються під час вивчення іноземної мови. Розглядаються переваги і недоліки сучасних IT-технологій. Правильне впровадження інформаційних технологій у вивчення іноземної мови допомагає зробити навчання більш успішним, якщо порівнювати його із традиційними методами навчання. Інтернет розглядається як інструмент підвищення мотивації, формування міцних мовних навичок і вдосконалення володіння іноземною мовою. У статті наведено засоби використання комп’ютерно-інформаційних технологій. Застосування комп’ютера під час вивчення іноземної мови допомагає зробити його більш раціональним, вдосконалює форми і методи контролю. Завдяки цьому студенти та викладачі стають більш адаптованими до сучасних реалій у професійній діяльності. Все це є необхідним для успішної соціальної і професійної адаптації студентів та викладачів. Вивчення іноземної мови за допомогою комп’ютера надає цілу низку безперечних переваг. Крім підвищення інтересу до навчального предмета, прийнято виділяти такі переваги, як: індивідуалізація навчання; можливість забезпечення зворотного зв’язку; об’єктивність оцінок; підвищення ефективності виконання вправ. Стан української освіти та тенденції розвитку суспільства є найбільш результативними проблемами пріоритетного розвитку системи освіти на базі комп’ютерних технологій та створення єдиного освітнього інформаційного середовища. Завдяки стрімкому розвитку науки швидкому оновленню інформації неможливо навчитися протягом усього життя, важливо розвивати інтерес до отримання знань для постійної самоосвіти. Інтенсивні зміни в суспільстві, спричинені розвитком сучасних освітніх технологій, привели до необхідності змін у системі освіти. Модернізація освіти в Україні визначає головною метою професійної освіти підготовку кваліфікованого фахівця відповідного рівня та професіонала, що здатний ефективно працювати за своєю спеціальністю. Сучасні тенденції модернізації освітніх програм вимагають упровадження сучасних методів навчання. Зростаюче впровадження нових комп’ютерних технологій сприяє підвищенню ефективності процесу викладання англійської мови. Але поєднання їх із традиційними методами вимагає системного й опрацьованого підходу.

Посилання

1. Апатова Н.В. Информационные технологии в школьном образовании. М. : Изд-во РАО, 1994. 143 с.
2. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. М. : Педагогика. 1989. 192 с.
3. Громов Г.Р. Очерки информационной технологии. М. : ИнфоАрт, 1993. 336 с.
4. Гузеев В. Основа авторской технологии. Народное образование. 1998. №9. С. 33.
5. Дмитриева Е.И. Дидактические возможности компьютерных телекоммуникационных сетей для обучения иностранным языкам. Иностранные языки в школе. 1997. № 4. С. 22–26.
6. Зазюн І. Технологізація освіти як історична неперервність. Неперервна педагогічна освіта. Теорія і практика. 2001. Вип. 1. С. 73–85.
7. Каракозов С.Д. Информационная культура в контексте общей теории культуры личности. Педагогическая информатика. 2000. № 2. С. 41–55.
8. Кларин М. В. Педагогичеcкая технология. М., 1989. 75 с.
9. Лихачев Б. Т. Педагогика : курс лекций. М. : Гуманитар, изд. центр ВЛАДОС. 2010. 647 с.
10. Миндерова О.Н. Комп’ютер на уроках математики. Обдарована дитина. 2003. № 1. С. 30.
11. Монахов В.М. Технологические основы проектирования и конструирования учебного процесса: Монография. Волгоград: Перемена, 1995. 152 с.
12. Печерский А.В. Интернет учит новый язык. Компьютерра. 1999. № 27–28. С. 36–39.
13. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии : учебное пособие. М. : Народное образование. 1998. 256 с.
Опубліковано
2021-04-29
Як цитувати
Анісенко, О. В., Міщенко, К. О., & Риженко, М. В. (2021). ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, 1(3), 68-73. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-1-10
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)