АКМЕОЛОГІЧНІ СКЛАДНИКИ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: акмезасади, професійна спрямованість, самореалізація, експертне оцінювання, фізичне виховання

Анотація

Стаття присвячена проблемі пошуку методів та засобів розвитку рухових якостей, які допоможуть здобувачам вищої освіти в самореалізації та прагненні до свого «акме». Доведено, що на розвиток рухових якостей студентів значною мірою впливає спрямованість майбутньої професійної діяльності, яка визначає особливості фізичної працездатності, рухової активності та необхідний рівень фізичного здоров’я майбутніх фахівців. Мета дослідження: визначення та обґрунтування акмеологічних засад розвитку рухових якостей студентів закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки. У дослідженні використовувалися такі методи: аналіз науково- методичної літератури, анкетування, метод експертного опитування, метод математичної статистики. Визначення акмеологічних засад розвитку рухових якостей студентів закладів вищої освіти відбувалося методом експертних оцінок. Обрано шість експертів, які мають досвід роботи зі студентами закладів вищої освіти різних профілів не менше 5 років та рівень кваліфікації спеціаліст/ магістр фізичної культури і спорту. Експертам пропонувалося оцінити за п’ятибальною системою окремо кожну з наданих аксмезасад та шляхи їх упровадження, які необхідно враховувати для розвитку рухових якостей студентів у процесі професійної підготовки. Для обробки результатів використовувалися методи ранжування та конкордації Кендалла. У результаті були отримані відповідні бали, а потім виведена загальна рейтингова оцінка акмезасад, вибрані ті, в яких оцінка перевищувало індекс 0,75 бала. Визначено шість акмезасад розвитку рухових якостей студентів закладів вищої освіти: ціннісне ставлення до здоров'я; формування здорового способу життя; умови для фізичного розвитку відповідно до професійної спрямованості; умови для духовного та соціального розвитку; самоосвіта; фізичне самовдосконалення. У результаті дослідження установлено залежність між акмезасадами, шляхами та умовами формування рухових якостей, що визначає оптимальний їх розвиток у студентів закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки.

Посилання

1. Дерека Т.Г. Концептуальні засади акмеологічної спрямованої неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання. Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико – методологічні та прикладні аспекти:моногр.редкол.: В.О. Огнев’юк, С.О. Сисоєва, Я.С. Фруктова.К.: Київськ.ун- т імені Б. Гринченка, 2016. С. 639–663.
2. Дмитриев С.В. Акмеологические аспекты развития студента в образовательных технологиях. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Чернігів, 2012. Вип. 98. Т. 2. С. 5–8.
3. Іваній І.В. Культуролого – акмеологічний підхід до організації підготовки магістрів фізкультурних спеціальностей. Освітологічний дискус, 2017. № 1 – 2 (16 – 17). С. 38–51.
4. Зеленюк О.В. Чекмароьва В.В. Фізичне виховання студентської молоді у контексті сучасної педагогічної парадигми. Матеріали Міжнародної науково – практичної конференції «Фізична кільтура і спорт у сучасному суспільстві:досвід, проблеми, рішення». Київ, 2015. С. 33–38.
5. Масалова О.Ю. Методологические подходы к формированию физической культуры студента в высшей школе. Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология, 2012. № 3 (103). С. 170–180.
6. Сотська Г. Акмеологічний підхід у педагогічній освіті України. URL: https://lib.iitta.gov.ua/709238/1/%D1%81%D0%BE%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B02.pdf
Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Самохвалова, І. Ю., & Харченко, С. М. (2021). АКМЕОЛОГІЧНІ СКЛАДНИКИ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 243-248. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-38
Розділ
РОЗДІЛ IX. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ