ПАРНІ ТА ГРУПОВІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ ЗНИЖЕННЯ АНГЛОМОВНОЇ ТРИВОЖНОСТІ У ГОВОРІННІ

Ключові слова: іншомовна тривожність, успішність у говорінні, парні види діяльності, групові види діяльності, зниження тривожності у спілкуванні

Анотація

Іншомовна тривожність у говорінні – актуальна проблема, з якою стикається більшість студентів. Зокрема, це стосується українських студентів, для яких англійська є другою іноземною мовою. Дослідження аспектів іншомовної тривожності у навчанні іноземної мови є надзвичайно важливим, оскільки сприяє визначенню шляхів розвитку впевненості студентів та навичок спілкування іноземною мовою. Автором здійснено аналіз літературних джерел щодо інтерпретації понять «іншомовна тривожність», «тривожність у говорінні», описано чинники, що зумовлюють появу тривожності у говорінні на заняттях з англійської мови, а також визначено шляхи подолання такої тривожності. У статті наведено вивчення способів зниження тривожності студентів у говорінні. Дослідження спрямоване на аналіз іншомовної тривожності студентів-першокурсників факультету початкової освіти та філології Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії. Для збору даних застосовувалися такі методи, як спостереження, інтерв’ювання та ведення щоденника, що здійснювалися на заняттях із практики усного та писемного мовлення англійської мови. Проаналізовано можливі причини виникнення іншомовної тривожності: страх критики або осуду учителем чи одногрупниками через помилки у говорінні; невідповідні методи виправлення помилок; страх неспроможності висловити свою думку чітко і стисло; вчителецентровані способи взаємодії; авторитарний стиль навчання; низька самооцінка учнів; напружена атмосфера на заняттях; страх перед публічними виступами. З метою зниження тривожності у говорінні застосовано комплексний підхід: використання парних та групових видів діяльності, створення сприятливої атмосфери на заняттях, надання конструктивного зворотного зв’язку з використанням методів самокорекції та взаємокорекції, застосування студентоцентрованих методів навчання. Найбільш дієвими у подоланні іншомовної тривожності студентів виявилися такі види діяльності: рольова гра, диктант-малюнок, картки пам’яті, перехідні групи, акваріум, сніжний ком та коло ідей. Результати дослідження підтвердили ефективність застосованих методів, які сприяли зацікавленості студентів брати активну участь у мовленнєвій діяльності та підвищенню успішності студентів у говорінні.

Посилання

1. Chaokongjakra W. (2013) Speaking anxiety in foreign language learners. Thammasat University J. 31(2). P.182−186.
2. Dornyei Z. (2001) Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 155 p.
3. Dosaka J. (2008) Students’ voices on foreign language anxiety. Language learning: Academic Exchange Quarterly Gale. P. 36−49.
4. Gillian P. (1987) Role Play. Resource Books for Teachers. Oxford: Oxford University Press. P. 153−158.
5. Horwitz E. K., Horwitz M. B. & Cope J. (1986) Foreign language classroom anxiety. Modern Language Journal, 70 (2). P. 125−132.
6. MacIntyre P.D., Gardner R C. (1991) Language anxiety: Its relationship to other anxieties and to processing in native and second languages. Language Learning. Ontario: The University of Western Ontario. P. 513−534.
7. MacIntyre P.D., & Gardner R.C. (1994). The subtle effects of language anxiety on cognitive processing in the second language. Language Learning, 44. P. 283−305.
8. MacIntyre P.D., Thivierge K.A., & MacDonald J. . (1997) The effects of audience interest, responsiveness, and evaluation on public speaking anxiety and related variables. Communication Research Reports, 14. P. 157−168.
9. Melouah A. (2013). Foreign language anxiety in EFL speaking classrooms: A case study of first-year LMD students of English at Saad Dahlab University of Blida, Algeria. Arab World English Journal, 4(1). P. 64−76.
10. Mohamad A.R. & Wahid N.D. (2009) Anxiety and speaking English as a second language among male and female business students in University Industri Selangor. Segi review, 2 (2). P. 65−84.
11. Patricia A., Richard-Amato P. A. (1996) Making it happen: interaction in the second language classrooms, From Theory to Practice, White Plains, NY: Longman. P. 423−435.
12. Tuan N.H., & Mai T.N. (2015) Factors affecting students’ speaking performance at LE Thanh Hien High School. Asian Journal of Education Research, Vol 3(2). P. 8−23
13. Uberman A. (1998) The use of games for vocabulary presentation and revision: English Teaching Forum, 36 (1). P. 20−27.
14. Wright A., Betteridge D., & Buckby M. (2006) Games for Language Learning (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. 193 p.
Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Северіна, Т. М. (2021). ПАРНІ ТА ГРУПОВІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ ЗНИЖЕННЯ АНГЛОМОВНОЇ ТРИВОЖНОСТІ У ГОВОРІННІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 249-255. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-39
Розділ
РОЗДІЛ IX. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ