ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ПОТРЕБ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ТА ВИХОВАННІ МАЙБУТНІХ АКТОРІВ

Ключові слова: естетичний розвиток, естетичні потреби, естетична свідомість, професійна підготовка, майбутні актори, художньо-естетична підготовка

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування естетичних потреб у процесі професійної підготовки й виховання майбутніх акторів, зокрема висвітлено її теоретичне обґрунтування. На основі вивчення й усвідомлення змісту сучасних досліджень щодо представленої проблеми доведено її актуальність і водночас недостатню розробленість у позначеному контексті. Феномен потреби розглядається як поняття, що стосується найрізноманітніших сторін людського життя, є двигуном прогресу й джерелом активності особистості, постійно мотивуючи її до діяльності та розвитку. У статті схарактеризовано змістове наповнення понятійного конструкта «естетична потреба», який має двокомпонентний склад. Наводиться структурний аналіз феномену «естетичні потреби», обґрунтовується їх значущість і місце в системі естетичної свідомості. Представлено систему основних компонентів естетичної свідомості, вплив на професійну підготовку майбутніх спеціалістів театральної галузі. Формування й розвиток мотивованості до прекрасного є не менш необхідною професійною якістю для актора, ніж володіння фаховими вміннями й навичками. Визначено важливість підтримки естетичної активності в майбутніх акторів, джерелом якої є естетичні потреби. Підкреслено, що прагнення студента до вивчення мистецтва, виховання естетичних потреб стає для нього значно дієвішим в опануванні акторської майстерності, а здобуті знання – підґрунтям для нових творчих пошуків. Наведено основні освітні компоненти, спрямовані на формування естетичних потреб здобувача освіти, серед яких визначальне місце посідає психологія мистецтва. Підкреслено, що в процесі художньо-естетичного розвитку акторської особистості, формування її естетичних потреб дуже важливо застосовувати комплексний підхід до вивчення мистецтва, що дає змогу майбутнім акторам опанувати вміння змістовно сприймати й розуміти прекрасне в мистецтві, оцінювати художні твори, мати сталу потребу до прекрасного, довершеного, а також уміння реалізовувати естетичні надбання в акторській діяльності.

Посилання

1. Донченко Н., Зайцева І. Деякі аспекти естетичного виховання майбутніх акторів і режисерів засобами театрального мистецтва. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Сценічне мистецтво. 2019. № 2 (1). С. 94–106.
2. Дубравська Д. М. Основи психології : навч. посіб. Львів : Світ, 2001. 280 с.
3. Естетика : підручник / За заг. ред. Л. Т. Левчук 3-є вид., доп. і перероб. Київ : Центр учбової літератури, 2010. 520 с.
4. Локарєва Г. В., Рак М. С. Естетичний розвиток майбутніх акторів у процесі професійної підготовки. Педагогічні науки: теорія та практика. 2021. № 4 (40). С. 156–163.
5. Естетика : навч.-метод. посіб. / О. О. Петутіна та ін. Харків : НТУ «ХПІ», 2010. 96 с.
6. Словник-довідник професійного тезауруса майбутнього актора / наук. ред. : Г. В. Локарєва, Ю. В. Гончаренко. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2020. 300 с.
7. Стадніченко Н. В. Формування системи професійної підготовки майбутнього актора та розвитку його індивідуального творчого потенціалу. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2010. № 2 (13). С. 236–239.
8. Тлумачний російсько-український словник психологічних термінів / Бродовська В. Й., Грушевський В. О., Патрик І. П. Київ : Професіонал, 2007. 503 с.
9. Тополевський В. Ю. Формування світогляду у майбутніх акторів. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2014. № 8. С. 37–41.
Опубліковано
2023-08-31
Як цитувати
Локарєва, Г. В., & Резниченко, І. Т. (2023). ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ПОТРЕБ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ТА ВИХОВАННІ МАЙБУТНІХ АКТОРІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 59-65. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-2-09
Розділ
РОЗДІЛ IIІ. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають