АДАПТАЦІЯ В ІНШОМОВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЯК ФАКТОР СТАНОВЛЕННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНОЗЕМНИХ ФАХІВЦІВ З МЕДИЦИНИ

Ключові слова: «культурний шок», «мовний шок», адаптація, ідентичність, іноземні студенти, іноземна мова, комунікативна компетенція, міжгрупове середовище, мотивація

Анотація

У статті висвітлено визначення поняття «культурний шок», «культурна втома», «мовний шок». Розглянуто різні погляди щодо трактування терміна. Проаналізовано різні стадії культурного шоку. Авторами вивчено низку чинників, які впливають на процес адаптації та становлення ідентичності іноземних студентів, зокрема мовні та культурні бар’єри, культурний шок та інші фактори. Доведено роль міжгрупових відносин у формуванні ідентичності іноземного студента. Виокремлено й описано роль викладача в становленні ідентичності іноземного студента. Схарактеризовано гіпотезу афективного фільтра, розглянуто типи тривожності та їх вплив під час опанування іншої мови й становлення ідентичності іноземного студента. Розроблено рекомендації щодо створення сприятливого середовища для навчання і життя іноземних студентів у новій країні та запропоновано способи поліпшення якості навчання для новоприбулих інофонів. Описано ефективні методи та стратегії вивчення другої мови як важливого етапу адаптації та становлення ідентичності іноземних студентів. Приділено увагу концепції категоризації та теорії міжгрупової поведінки. Докладно висвітлено модель послідовності розвитку категорій, які впливають на вивчення другої мови. Авторами розглянуто фактори, що впливають на ефективність засвоєння другої іноземної мови. Розкрито поняття соціометричної, рефентометричної та етнолінгвістичної диференціації. Схарактеризовано й описано суперечності теорії етнолінгвістичної ідентичності. Приділено увагу опису соціально-освітньої моделі засвоєння іншої мови. Встановлено складники успішного опанування іноземної мови, наголошено на мотиваційному складнику. Акцентовано увагу на поєднанні мовних здібностей та інтегративної мотивації як на сполученні факторів, що впливають на адаптацію та становлення ідентичності іноземного студента в навчальній групі.

Посилання

1. Clement, R., Gardner, R. C., and Smyth, P. C. (1977). Motivational variables in second language acquisition: a study of Francophones learning English. Canadian Journal of Behavioural Science 9, pp. 122–133.
2. Ekman, P. Universals, and cultural differences in facial expressions of emotion. In J. K. Cole (Ed.), Nebraska Symposium on Motivation (Vol. 19). Lincoln: University of Nebraska Press, 1972. Porter, R. E. An overview of intercultural communication. In L. A. Samovar & R. E. Porter (Eds.), Intercultural communication: A reader. Belmont, Calif.: Wadsworth, 1972.
3. Gardner, R. C. (2010). Motivation and Second Language Acquisition: The Socio-Educational Model. New York: Peter Lang.
4. Gardner R. C. (1979) Social psychological aspects of second-language acquisition. In H. Giles & R. N. St. Clair (eds), Language and Social Psychology. Blackwell: Oxford.
5. Giles, H. and Byrne, J. (1982). The intergroup model of second language acquisition. Journal of Multilingual and Multicultural Development 3, pp. 17–40.
6. Giles, H. (1979) Bourhis, R. Y., and Taylor, D. M. (1977). Towards a theory of language in ethnic group relations. In Language, Ethnicity and Intergroup Relations, H. Giles (ed.), London: Academic Press, pp. 307–348.
7. Giles, H. & Johnson, P. (1981) The role of language in ethnic group relations. In J. C. Turner & H. Giles (eds). Intergroup Behaviour. Blackwell: Oxford.
8. Guthrie, G. M. (1966) Cultural preparation for the Philippines. In R. B. Textor (Ed.), Cultural frontiers of the Peace Corps. Cambridge, Mass.: MIT Press.
9. Krashen, Stephen D. (2009). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Oxford: Pergamon Press Inc.
10. Oberg, K. (1960) Cultural shock: Adjustment to new cultural environments. Practical Anthropology, Vol. 7, pp. 177–182.
11. Oakes, P., and Turner, J. C. (1980). Social categorization and intergroup behaviour: does minimal intergroup discrimination make social identity more positive? European Journal of Social Psychology, Vol. 10, pp. 295–301.
12. Smalley, W.A. (1963) Culture shock, language shock, and the shock of self-discovery. Practical Anthropology, Vol. 10, pp. 49–56.
13. Stern, H.H. (1983) Fundamental concepts of language teaching. Oxford: Oxford University Press.
14. Turner J. (1989) Self-categorization theory and social. Paulus P.B. (Ed.). The psychology of group influence. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
15. Wong-Reiger, D., and Taylor, D. M. (1981). Multiple group membership and self-identity. Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 12, pp. 61–79.
Опубліковано
2023-08-31
Як цитувати
Рагріна, Ж. М., & Репетун, А. К. (2023). АДАПТАЦІЯ В ІНШОМОВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЯК ФАКТОР СТАНОВЛЕННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНОЗЕМНИХ ФАХІВЦІВ З МЕДИЦИНИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 100-104. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-2-14
Розділ
РОЗДІЛ V. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ