РЕАЛІЗАЦІЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ СЕРВІСІВ І РЕСУРСІВ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: освітні технології, персоналізація навчання, інтерактивніть в освіті, виклики впровадження цифрових сервісів, адаптивне навчальне середовище

Анотація

Статтю присвячено реалізації можливостей цифрових освітніх сервісів і ресурсів в умовах розвитку технологій змішаного навчання. Вона висуває мету вивчення цього питання – розкрити потенціал цифрових інструментів в освітньому процесі та визначити їх переваги в змішаному навчанні. Стаття розпочинається постановкою проблеми, у якій вказується на необхідність використання цифрових освітніх сервісів і ресурсів, аналізуються попередні дослідження та публікації, що стосуються цієї проблеми. Особлива увага приділяється невирішеним аспектам цієї проблеми, які становлять центральну частину статті. Далі презентується мета статті, яка полягає у введенні нових фактів, висновків, рекомендацій та закономірностей, пов’язаних з реалізацією цифрових освітніх сервісів і ресурсів у змішаному навчанні. Ця мета виокремлюється як новаторська та відмінна від сучасних підходів до проблеми. Основна частина статті пропонує виклад матеріалу дослідження з обґрунтуванням отриманих наукових результатів. У цьому розділі розглядаються основні принципи та можливості цифрових освітніх сервісів і ресурсів, як-от використання цифрових платформ, інтерактивність навчання та індивідуалізація процесу. У заключній частині статті надаються висновки та перспективи подальших розробок у цьому напрямі. Висновки підсумовують отримані результати дослідження та підтримують основну ідею статті про значущість цифрових освітніх сервісів і ресурсів у змішаному навчанні. Також наголошується на необхідності подальшого розвитку цифрової освіти і сприянні інноваційним підходам до освітнього процесу.

Посилання

1. Пасічник О., Єлфімова Ю., Донець А. Змішане навчання в закладах професійної освіти. Журнал інноваційних досліджень в освіті, 2021. 3(1), 10–31. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/2021/11/30/Zmish.navch.u.zakl.P-PT-O.30.11.pdf
2. Anderson, T., & Dron, J. Three generations of distance education pedagogy. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2011. 12(3), 80–97. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ920744.pdf
3. Garrison, D. R., & Kanuka, H. Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 2004. 7(2), 95–105.
4. Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., & Baki, M. The effectiveness of online and blended learning: A metaanalysis of the empirical literature. Teachers College Record, 2013. 115(3), 1–47. URL: https://www.sri.com/wp-content/uploads/2021/12/effectiveness_of_online_and_blended_learning.pdf
5. Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., & Freeman, A. NMC horizon report: 2014 higher education edition. The New Media Consortium. 2014.
6. Oblinger, D. G., & Oblinger, J. L. Is it age or IT: First steps toward understanding the Net Generation. In Educating the Net Generation (pp. 1–20). Educause. 2005.
7. Picciano, A. G. Blending with purpose: The multimodal model. Journal of Asynchronous Learning Networks, 2009. 13(1), 7–18.
8. Singh, H. Building effective blended learning programs. Educational Technology, 2003. 43(6), 51–54.
Опубліковано
2023-08-31
Як цитувати
Пономарьов, О. С. (2023). РЕАЛІЗАЦІЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ СЕРВІСІВ І РЕСУРСІВ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 136-140. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-2-19
Розділ
РОЗДІЛ VІІ. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ