ВПЛИВ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ НА РОЗВИТОК ПСИХОФІЗИЧНОЇ СВОБОДИ МАЙБУТНІХ АКТОРІВ: МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
У статті на основі аналізу педагогічної та мистецтвознавчої літератури висвітлюються питання впливу танцювальної імпровізації на розвиток психофізичної свободи майбутніх акторів. Визначається, що психофізичний апарат актора може формуватися як методами загальної мистецько- педагогічної підготовки, так і в процесі танцювально-імпровізаційної діяльності. Зазначається, що одним із видів хореографічного мистецтва, засоби якого здатні стимулювати розвиток як фізичних, так і духовних якостей особистості актора, є танцювальна імпровізація, засновницею якої була А. Дункан. Принципи, на яких ґрунтується метод А. Дункан, за своєю суттю збігаються з теорією професійного розвитку акторських кадрів, висвітлених у мистецтвознавчих працях Е. Крега, М. Чехова, Л. Курбаса та ін. Науково доведено, що використання імпровізаційного методу А. Дункан у навчально-виховному процесі майбутніх акторів є необхідним, бо саме його засоби стимулюватимуть студентів – майбутніх акторів до створення нових неповторних пластичних композицій, які вони зможуть використовувати у власній акторській діяльності для створення яскравого сценічного характеру. Вважаємо, що поєднання невимушених, природних рухів із базовою лексикою класичного, історико-побутового, сучасного танців, які є обов’язковими в навчально-виховному процесі майбутніх акторів, сприятимуть творчому прояву в імпровізаційній діяльності актора не тільки в танці, а й у створенні сценічного характеру персонажа драматичної вистави.
Посилання
2. Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Байдіна А. О. Естетика та ідеологія вільного танцю. Філософія руху тіла. Молодий вчений. 2018. № 10. С. 168–172. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/40. pdf.
3. Максименко Г. Творча особистість та психофізичний апарат. Періодичне видання Кіно-театр. 2007. № 6. С. 8–11. URL: https://elib.nlu.org.ua/view.html?id=4254.
4. Миленька Г. Д. «Біомеханіка» Г. Е. Лессінга як прогнозування театральних експериментів ХХ ст. Наукові записки НаУКМА. Теорія та історія культури. 2013. Т. 140. С. 114–119. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2645/Mylen%27ka_Biomekhanika_Lessinha. pdf?sequence=1&isAllowed=y.
5. Отич О. Розвиток творчої індивідуальності особистості засобами хореографічного мистецтва. Освіта дорослих : теорія, досвід, перспективи. 2010. № 2. С. 62-70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ OD_2010_2_9.
6. Daly A. Isadora Duncan’s Dance Theory. Dance Research Journal. N.Y. 26/2 (fall 1994). P. 24–31.
7. Edvard Gordon Craig. On the Art of the Theatre : Edited By Franc Chamberlain. London, 2008. 192 р.
ISSN (Print) 






