ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ
Анотація
Стаття присвячена актуальній темі дослідження феномену практично- зорієнтованого навчання як засобу формування предметних компетентностей в умовах діджиталізації. Провідним засобом професійно- зорієнтованої підготовки висококваліфікованих фахівців є продуктивна праця, яка неможлива без прийняття здобувачами освіти самостійних рішень у широкому спектрі реалізації практичних ситуацій за високих вимог до її кінцевого результату. Вбачається, що практико-зорієнтоване навчання має потенціальні можливості за трьома напрямками: формування професійного досвіду, коли здобувач освіти занурюється у професійне середовище в ході виробничої практики; використання практико- зорієнтованих технологій навчання в ході вивчення теоретичних та практичних дисциплін, методик моделювання явищ і процесів майбутньої професійної діяльності; орієнтація на результат, коли формуються не лише предметні компетентності, а й мотивоване впровадження набутих знань у практичну діяльність здобувача освіти. Розроблено технологію практико-зорієнтованого підходу до навчання, яка складається з чотирьох етапів. Узагальнюючи надбання дослідників, можна зробити висновок, що практико-зорієнтоване навчання визначається як специфічний підхід в освіті теоретичного спрямування та практичного застосування.Основне підготувати здобувачів освіти до готовності розв’язувати реальні життєві й професійні ситуації. Звідси випливають особливості практико-зорієнтованого навчання, до яких ми віднесли 5 компонентів.Виокремлено особливості шестиблочного діджиталізованого практико- зорієнтованого освітнього середовища і створено його структуру.В цілому запропонований у статті підхід дозволяє ввести здобувачів освіти в реальні умови діджиталізованого робочого середовища, де при розгляді проєктів розвиваються гнучкі навички soft skills, креативність та критичне мислення. Тут є доступність до освітніх ресурсів та можливість навчатися з будь-якої точки світу. Таке середовище можна ефективно використати в IT-галузі, в автоматизованих системах управління (зверху) та системах автоматизованого управління (знизу), аналітиці даних для формування навичок із цифрових технологій та ін.
Посилання
2. Іванов В.О., Криворучко Д.В., Купенко О.В. Практико-орієнтовані технології в інженерній освіті: навч. посібн. Харків : НТМП, 2015. 140 с.
3. Лопушняк Г.С., Жлобецька О.М. Практико-орієнтована модель освіти: необхідність та можливості впровадження в Україні. Соціально-трудова сфера в координатах нової економіки та глобальної соціо-економічної реальності: виклики, шляхи розвитку : зб. тез доп. учасників Міжнар. наук.-пр- акт. конф.; 11–12.11.2020. Київ : КНЕУ, 2021. С. 273–275.
4. Майковська В.І. Практико-орієнтоване навчання як засіб професіоналізації підготовки майбутніх фахівців в Україні. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2016. № 50–51. С. 161–167.
5. Пальшкова І.О. Використання практико-орієнтованого підходу у професійному навчанні майбутніх педагогів. Педагогіка вищої та середньої школи. Кривий Ріг, 2004. Вип. 8. С. 81–88.
6. Рашкевич М.В. Практико-орієнтований підхід до підготовки фахівців. URL: https://vseosvita.ua/ library/embed/0100bvxj-85e8.docx.html.
7. Садовий М.І., Трифонова О.М. Аналітичний підхід до формування нормативної бази освітньої підготовки студентів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2023. Вип. 208. С. 56–63.
8. Садовий М.І., Трифонова О.М. Методика формування понять інноваційних Soft Skills цифрових технологій. Зб. наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту ім.Івана Огієнка. Серія педагогічна. Кам.-Под., 2023. Вип. 29. С. 151–155.
9. Університет Онтаріо «Технологічний інститут». URL: https://shorturl.cusu.edu.ua/ui.
10. Шевчук С.С., Кулішов В.С. Дидактика професійної освіти: практико-зорієнтований аспект: навч.-метод. посібн. Біла Церква: БІНПО ДЗВО «УМО» НАПНУ, 2021. 212 с.
ISSN (Print) 






