ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МЕНЕДЖЕРІВ ІТ-КОМПАНІЙ
Анотація
Статтю присвячено теоретичному аналізу й узагальненню принципів організаційно-педагогічного супроводу професійного розвитку менеджерів ІТ-компаній. Важливість дослідження зазначеного супроводу професійного розвитку менеджерів ІТ-компаній зумовлена необхідністю подолання суперечностей між швидкою зміною професійних вимог у ІТ-середовищі та нестачею структурованих технологій і методик підтримки розвитку, високими управлінськими стандартами й обмеженими організаційними ресурсами для системного навчання фахівців, а також між індивідуальною мотивацією менеджерів і стратегічними цілями компанії щодо підвищення ефективності адміністрування.Методологічними підходами організаційно-педагогічного супроводу визначено андрагогічний, компетентнісний та системний. З’ясовано, що цей супровід професійного розвитку менеджерів ІТ-компаній визначено як цілісну педагогічну систему, що інтегрує аксіологічний, змістовий, технологічний компоненти та систему контрольного оцінювання (моніторинг ефективності). Організаційний складник створює умови для ефективного управління професійним розвитком та забезпечує взаємодію між усіма учасниками процесу. Педагогічний складник концентрується на розробленні змісту освітніх програм і впровадженні інноваційних методів для підвищення якості професійного розвитку. У поєднанні ці компоненти утворюють цілісний механізм, що забезпечує неперервність і результативність особистісно-професійного розвитку менеджерів. До основних принципів цього супроводу віднесено цілеспрямованість, активність і самостійність, комплексність, системність та систематичність, неперервність, відкритість, коректність, єдності діагностики і корекції Ключові компоненти організаційно-педагогічного супроводу включають діагностичний, змістовий (менторство, тренінги, майстер-класи, вебінари), консультативний та моніторингово-оцінний елементи. Обґрунтовано, що суб’єктно-діяльнісна парадигма розглядає менеджера як активного учасника власного професійного розвитку, акцентуючи увагу на усвідомленій взаємодії з професійним середовищем та цілеспрямованій діяльності, що сприяє формуванню у менеджера здатності самостійно керувати особистісним зростанням і ефективно пристосовуватися до змін у професійній сфері.
Посилання
2. Бабак К.В. Професійний розвиток особистості як психологічна проблема. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2010. Вип. 43. С. 14–16.
3. Баніт О.В. Системи професійного розвитку менеджерів у транснаціональних корпораціях: досвід Німеччини і Польщі : монографія. Київ : ДКС-Центр, 2018. 414 с.
4. Локарєва Г.В., Сімчук В.О. Педагогічні умови формування критичного мислення майбутніх художників у процесі професійної підготовки. Педагогічні науки: теорія та практика. 2023. № 4. С. 75–83. DOI: https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-4-11.
5. International Standard Classification of Occupations 2008 – ISCO-2008. URL: https://isco.ilo.org/en/isco-08/ (date of application: 10.08.2025).
6. Kovalenko J., Gnatenko K., Fedorenko O., Karpets L., Kovalenko R. Formation of Vocational Competence of Future Specialists in Physical Education and Sports. Pedagogika. 2021. № 140 (4), Р. 220–236. DOI: https://doi.org/10.15823/p.2020.140.12.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
ISSN (Print) 






