КОНЦЕПЦІЯ ФОРМУВАННЯ ЗДАТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ УНІВЕРСИТЕТУ
Анотація
Статтю присвячено обґрунтуванню концептуальних основ формування здатності майбутніх педагогів до творчої професійної діяльності в системі професійної підготовки в умовах закладу вищої освіти. Розкрито сутність, зміст, структурні компоненти, механізм формування цього складного особистісного утворення; конкретизовано мету, завдання, напрями організації професійної підготовки студентів та реалізації креативної діяльності як важливого ресурсу створення необхідних умов для формування творчої особистості, здатної до розроблення і використання в педагогічній практиці інновацій, нововведень. Розкрито сутність понять «педагогічна творчість», «здатність до творчої педагогічної діяльності», «креативна діяльність», «креативні дії», «формування здатності до творчої діяльності», «професійна підготовка».Доведено, що концепція професійної підготовки до формування здатності студентів до творчої педагогічної діяльності базується на сукупності методологічних підходів (системного, особистісно-орієнтованого, креативно-діяльнісного, змістовно-процесуального, подієво-рольового і технологічного) і принципів (дидактичної взаємодії, співпраці та співтворчості, суб’єктності, самостійності та пізнавальної активності), які співвідносяться з вимогами реорганізації освітнього процесу.Проаналізовано результати формувального експерименту, які підтвердили, що професійна підготовка, орієнтована на формування здатності майбутніх педагогів до творчої діяльності, передбачає організацію систематичного і цілеспрямованого освітнього процесу у спеціально створених умовах, конструювання шляхів та засобів його впливу на креативне мислення студентів. Це збагачує студентів новими ідеями, стимулює до пошуку нестандартних способів дій, їх мобільності, самостійності, рефлексивності, забезпечує можливості зрозуміти їх дійсність у власному професійному розвитку. Виявлено, що формування здатності до творчої діяльності розглядається як особистісні сенси інноваційних знань, креативних дій, що є основою суб’єктної позиції особистості в педагогічній діяльності, спираючись на природну активність, нестандартність дій на основі педагогічної творчості й принципів креативної діяльності. Цей процес є умовою та результатом нестандартного виконання професійних функцій на принципах педагогічної взаємодії, співпраці та співтворчості, що є чинником розвитку творчого потенціалу майбутнього педагога.
Посилання
2. Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання : навчальний посібник. Харків: ОВС, 2002. 400 с.
3. Сисоєва С.О. Творчий розвиток фахівців в умовах магістратури : монографія. Київ : Едельвейс, 2014. 404 с.
4. Туриніна О.Л. Психологія творчості : навчальний посібник. Київ : МАУП, 2007. 160 с.
5. Carlson I. On the neurobiology of creativity. Differences in frontal activity between high and low creative subjects/ I. Carlson, P.E. Wendt, J. Risberg. Neuropsychologia. 2000. V. 38. P. 873–883.
6. Gifford S. Differences in individual development within a pair of identical twins / S. Gifford, B. Murawski, B. Brazelton, T. Berry, G. Young. International Journal of Psycho-Analysis. 1966. V. 47. № 2–3.
7. Jonsson P., Carlsson I. Androgyny and creativity: A study of relationship between a balanced sexrole and creative functioning. Scand. Journal Psychology. 2000.V. 41. P. 269274.
8. Collins Н. Creative Research The theory and practice of research for the creative industries. NY.: AVA Publishing, 2010. 208 р.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
ISSN (Print) 






