ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ І ТЕОРЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ГРАВЦІВ У ТЕНІС
Анотація
Сучасний теніс характеризується високим рівнем конкуренції, що вимагає від гравців не лише високого рівня технічної, тактичної і фізичної підготовленості, а й психологічної та теоретичної. Оскільки ефективність виступу тенісиста значно залежить від його здатності контролювати емоції, управління стресом, підтримувати психологічну стабільність, швидко ухвалювати оптимальні тактичні рішення та аналізувати гру суперника.Дослідження організаційно-методичних умов психологічної і теоретичної підготовки гравців у теніс є актуальним, оскільки надає можливість виявити ефективні стратегії для оптимізації тренувального процесу.Результати дослідження можуть стати основою для розробки ефективних програм підготовки, що сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності українських тенісистів на міжнародній арені.Мета дослідження – вивчити особливості психологічної і теоретичної підготовки гравців у теніс.Методи дослідження: теоретичний аналіз й узагальнення наукової та методичної літератури.Результати дослідження. У дослідженні вивчено особливості психологічної і теоретичної підготовки гравців у теніс. Розглянуто організаційно-методичні умови цих процесів у тенісистів.Висновки. Досягнення високих спортивних результатів у грі в теніс залежить не лише від технічної, тактичної, фізичної підготовки, а й від комплексного підходу, що містить психологічну та теоретичну підготовку.Комплексне застосування психологічних та теоретичних засобів підготовки, з урахуванням індивідуальних особливостей спортсменів, є необхідною умовою для успіху в тенісі.Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні інноваційних методик психологічної підготовки, спрямованих на підвищення рівня психологічної підготовленості в гравців у теніс.
Посилання
2. Білюк С. П. (2013). Психологічні особливості тенісистів на ранньому етапі підготовки (молодша вікова категорія). Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». Вип. 25. С. 16–18.
3. Бурлака І. В., Лукачина А. В. Фізичне виховання: теніс : навч. посіб. для здобувачів ступеня бакалавра. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 75 с.
4. Бурлака І. В. Про теоретичну підготовку здобувач освіти тенісистів у ВНЗ неспортивного профілю. Актуальні проблеми гуманітарних та природничих наук : мат. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 28–29 жовт. 2016 р. У 3-х ч. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2015. № 3. С. 65–67.
5. Височіна Н. Л., Макуц Т. Б. Індивідуалізація психологічної підготовки та її значущість на різних етапах багаторічного вдосконалення в тенісі. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2015. Вип. 19. № 8. С. 17–23.
6. Гант О. Є. Програма корекції самооцінки юних тенісистів у системі їх психологічної підготовки. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. Вип. 5. № 1. С. 49–55.
7. Євтифієва І. І. Інтегральна підготовка тенісистів 10–12 років з використанням технологій візуалізації техніко-тактичних дій : дис. … доктора філософії (канд. наук з фіз. виховання і спорту). Харків : Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020. 235 с.
8. Ібраімова М. В. Теніс : навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл майстерності та навчальних закладів спортивного профілю / за ред. О. П. Моргушенко. Київ : Республіканський науково-методичний кабінет Державної служби молоді та спорту України, 2012. 159 с.
9. Лапковський Е., Яців Я., Сарабай В. Сучасні вимоги до фізичної підготовки тенісистів. Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура. 2013. Вип 18. С. 245–251.
10. Мулик В. В., Мулик К. В. Засвоєння елементів техніки у поєднанні з розвитком рухових якостей юними спортсменами. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. Чернігів : Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2015. Вип. 129. Т. 4. С. 131–135.
11. Супруненко М. В., Коломейцева О. М. Особливості початкового навчання з тенісу здобувач освітиської молоді в університеті неспортивного профілю. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. пр. / за ред. О. В. Тимошенка. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. Вип. 6 (114) 19. С. 93–96.
12. Шевченко О. О. Зміни показників спеціальної фізичної підготовленості юних тенісисток на етапі початкової підготовки. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2014. No 6 (44). С. 126–128.
13. Шевченко О. О., Мерзлікін М. В., Чуча Н. І. Порівняльний аналіз показників моторної функціональної асиметрії у здобувач освіти спортивної спеціалізації бадмінтон, теніс. Спортивні ігри. 2020. Вип. 3 (17). С. 115–124.
ISSN (Print) 





