ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ІГРОВИМИ ВИДАМИ СПОРТУ НА РІВЕНЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Анотація
На сьогоднішній день основним завданням закладів вищої освіти є підготовка молодих спеціалістів, здатних ефективно задовольняти потреби суспільства. Досвід показує, що проблеми у сфері вищої освіти часто пов’язані з труднощами адаптації першокурсників до навчального процесу, особливо при впровадженні сучасних технологій. Тому є необхідність у пошуку ефективних способів і методів, які допоможуть першокурсникам пристосуватися до нових умов навчання та життя. Завдання дисципліни «Фізичне виховання» в закладах вищої освіти полягають у підтримці та зміцненні здоров’я студентської молоді, підвищенні рівня їх фізичної підготовленості, розвитку фізичних якостей, формуванні мотивації до регулярної фізичної активності. Під час занять варто враховувати рівень здоров’я та фізичної підготовленості кожного студента: що вища його фізична працездатність, то краще він зможе витримати запропоновані навантаження [1]. Окрім фізичних якостей, розвиваються важливі психічні якості, як-от наполегливість, воля, цілеспрямованість, рішучість і самовладання [2]. У статті розглядаються особливості проведення занять з фізичного виховання на прикладі використання ігрових видів спорту, як-от волейбол і бадмінтон, у Національному університеті «Одеська юридична академія». Ми обґрунтували ефективність такого підходу для підвищення рівня фізичної підготовки та розвитку фізичних якостей. Особливу увагу приділено оздоровчому та розвивальному впливу спортивних ігор, які сприяють розвитку реактивної швидкості, вміння передбачати, оперативного мислення, різних видів уваги, а також швидкості й спритності рухів. Також варто зазначити покращення функціонального стану учасників занять, а саме зміцнення кінцівок, частин тулуба та вдосконалення роботи серцево-судинної системи.
Посилання
2. Грищенко С. В. Проблема рухового розвитку, рухової активності, рухових навичок у процесі фізичного виховання студентів закладів вищої освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Чернігів, 2018. Вип. 154. Т. 1. С. 63–65. http://www.irbisnbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64
3. Антіпова Ж. Спортивні ігри – універсальний засіб оздоровлення та фізичного розвитку студентської молоді: Міжнародна конференція (збірник наукових праць). December 9, 2022; (Cambridge, UK), 251–254. https://doi.org/10.36074/logos-09.12.2022.73
4. Антіпова Ж., Барсукова Т. Волейбол як ефективний засіб фізичного розвитку студентів юридичних закладів вищої освіти: 1-st International Scientific and Practical Conference. Theory and practice of science: key aspects. Rome, Italy. InterConf, (42), 19–20.02.2021. С. 1061–1068. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.02.2021.107
5. Антіпова Ж., Заверзаєв В. «Фізичне виховання студентів закладів вищої освіти на основі навчання гри в волейбол»: Методичні рекомендації. Вид. Букаєв В.В. Одеса, .2021. 48 с. (2,7.д.а.). (паперове видання наявне в бібліотеці НУ «ОЮА») http://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/26950
6. Антіпова Ж., Барсукова Т. Бадмінтон – ефективний засіб фізичного виховання студентів: Журнал «Науковий часопис» наукових видань категорії «Б» наукових фахових видань МОН України. НПДУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 79. Т. 1. Київ : Видавничий дім «Гельветика». 29.01.2021. С. 16–21. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34474
7. Антіпова Ж., Барсукова Т. «Бадмінтон як засіб ефективної фізичної підготовки студентів у закладах вищої освіти»: Монографія. Вид. «Юридична література», Одеса, 2021. 128 с. https://hdl.handle.net/11300/26896
8. Антіпова Ж. І. Аналіз рівня фізичної підготовленості добувачів вищої освіти – важливий компонент удосконалення навчального процесу. Internatjonal journal “Modern engineering and innovanive technologses” Karsruhe? Germany, Issue № 28 Part 2, 30.08.2023 p. С. 49–53. https://doi.org/10.30890/2567-5273.2023-28-02-014
ISSN (Print) 





