ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ПСИХОЛОГІЇ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • О. В. Пономаренко
Ключові слова: майбутні магістри психології, професійна освіта, неформальна освіта, принципи формування готовності

Анотація

У статті подано комплексне обґрунтування принципів підготовки майбутніх магістрів психології до професійної діяльності в умовах неформальної освіти. Серед наукових підходів, яким надано перевагу в рамках даного дослідження, представлено: особистісний, діяльнісний, аксіологічний, андрагогічний, акмеологічний. Зазначено, що конкретно-науковий рівень методології дослідження дає змогу визначитися з принципами побудови авторської пропозиції щодо акцентів організації педагогічного процесу в магістратурі з галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальності 053 «Психологія». Авторський досвід підготовки майбутніх магістрів психології в якості викладача, багаторічне виконання обов’язків декана факультету соціальної педагогіки та психології та інші теоретичні та практичні аргументи дають змогу виділити десять принципів формування готовності майбутніх магістрів психології до професійної діяльності в умовах неформальної освіти: принцип інноваційності; принцип вершинної орієнтації; принцип суб’єктності; принцип самостійності; принцип опори на досвід суб’єкта навчання; принцип елективності; принцип інтеграції фахових знань; принцип створення особистісної освітньої продукції; принцип значущості і застосування результатів навчання; принцип рефлексії.

Посилання

1. Борщ Ж. Андрагогічний підхід до підготовки майбутнього вчителя. Педагогічні науки. 2012. Вип. 55. С. 58-63.
2. Вайнола Р. Х. Реалізація особистісно орієнтованого підходу в процесі професійно-орієнтованої практики майбутніх соціальних педагогів. Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2011. Вип. 15. С. 28–32.
3. Вітвицька С. С. Аксіологічний підхід до виховання особистості майбутнього вчителя. Креативна педагогіка. 2015. Вип. 10. С. 63-67.
4. Деркач А. А., Кузьмина Н. В. Акмеология – наука о путях достижения вершин профессионализма. Москва, 1993. 267 с.
5. Змеев С. И. Андрагогика: основы теории, истории и технологии обучения взрослых Москва: ПЕР СЭ, 2007. 272 с.
6. Зязюн І. Аксіологічні ресурси педагогічної дії вчителя. Естетика і етика педагогічної дії. 2011. Вип. 1. С. 9-24.
7. Леонтьєв А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. Москва: Политиздат, 1977. 304 с.
8. Пономаренко О. В. Методологія дослідження проблеми формування готовності майбутніх магістрів психології до професійної діяльності в умовах неформальної освіти на конкретно-науковому рівні. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.. Запоріжжя, 2019. Вип. 66 (119). С. 342–347. URL : http://pedagogyjournal. kpu.zp.ua/ (дата звернення: 01.07.2019).
9. Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе.. Москва: Сентябрь, 1996. 96 с.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Пономаренко, О. В. (2019). ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ПСИХОЛОГІЇ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 117-121. вилучено із http://www.journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/567

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають