ВПЛИВ ЗАНЯТЬ СИЛОВИМ ФІТНЕСОМ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: психоемоційний стан, силовий фітнес, студентки, фізична культура і спорт, рухова активність

Анотація

У статті розглянуто вплив занять силовим фітнесом на психоемоційний стан студенток на заняттях з фізичної культури і спорту в ЗВО. Показано, що силовий фітнес має високий емоційний складник та широкий арсенал рухової активності, а також позитивно впливає на відновлення психічного стану студентської молоді. Мета – дослідити вплив занять силовим фітнесом на психоемоційний стан студенток закладів вищої освіти. Методи: теоретичні; емпіричні; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Дослідження проводили на базі Дніпровського державного технічного університету, заняття відбувалися офлайн. Для перевірки впливу занять силовим фітнесом на психоемоційний стан студенток організовано педагогічний експеримент тривалістю вісім місяців. У дослідженні взяли участь студентки І–ІІ курсів віком 17–19 років. Студенток було поділено на дві групи: КГ – контрольна група (n = 43) та ЕГ – експериментальна група (n = 45). КГ займалася за загальноприйнятою програмою з фізичної культури, а ЕГ займалася на заняттях силовим фітнесом. Заняття проводилися два рази на тиждень. Результати дослідження. Отримані результати студенток контрольної та експериментальної груп до початку формувального експерименту показали, що показники домінантного психічного стану (ДС-8) були майже однакові, за відсутності достовірних (р > 0,05) відмінностей. Після проведення формувального експерименту аналіз динаміки показників домінантного психічного стану (ДС-8) виявив позитивні зміни в обох досліджуваних групах. У студенток контрольної групи відмічені незначні недостовірні (р > 0,05) зміни. У студенток експериментальної групи спостерігалося істотне достовірне (р < 0,05– < 0,01) покращення всіх досліджуваних показників. Висновки. Підсумовуючи вплив занять силовим фітнесом на психоемоційну сферу студенток, можна констатувати, що застосування засобів силового фітнесу на заняттях з фізичної культури і спорту викликає більш позитивні зміни в психіці, формує стійкий, бадьорий, активний стан, сприяє формуванню позитивних емоцій та забезпечує високу самооцінку дівчат.

Посилання

1. Бейгул І., Шишкіна О. Особливості домінуючого психічного стану студентів технічного ВНЗ. Фізична культура, спорт та здоров’я нації : зб. наук. праць. 2016. Вип. 2. С. 303–307.
2. Бейгул І. О., Бейгул О. М. Покращення фізичного розвитку студенток ЗВО засобами силового фітнесу. Фізичне виховання та спорт. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика». 2024. № 4. С. 7–13.
3. Боднар А. І. Удосконалення адаптаційних можливостей жінок 18-21 річного віку з використанням програм танцювального та силового фітнесу : дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02. Миколаїв, 2021. 245 с.
4. Воловик Н. Оздоровчий фітнес: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 2022. 297 с.
5. Жамардій В. О. Технологія формування цільового блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2020. Вип. 1(121). С. 39–44. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series 15.2019.1(121)20.08
6. Кашуба В. Із досвіду використання фітнес-технологій, спрямованих на корекцію тілобудови людини. Спортивний вісник Придніпров’я. 2018. № 1. С. 131–138.
7. Козуб О. Вплив регулярних занять спортом на психологічний стан студентів. Психологічний вісник. 2020. Вип. 6(45). С. 88–93.
8. Коцан І. Я., Ложкін Г. В., Мушкевич М. І. Психологія здоров’я людини. Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. 2011. 430 с.
9. Лаврентьєв О., Андріяш В., Деркач О., Бербеничук В. Обгрунтування фізичних навантажень студентської молоді засобами силових видів спорту. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. 2024. Вип. 11(184). С. 95–101. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.11(184).19
10. Лисенко Л. Вплив занять спортом на психологічний стан студентів з різним рівнем фізичної активності. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2019. Вип. 2(59). С. 89–95.
11. Садовніченко А. С. Вплив занять силовим фітнесом та стретчингом на психофізичний стан молоді. Івано-Франківськ : ХДУ. 2023. 58 с.
12. Сухарєв А. Г., Когут І. О. Вплив фізичної активності на здоров’я студентської молоді. Науковий журнал Національного педагогічного університету. 2019. № 12. С. 65–70.
Опубліковано
2025-05-27
Як цитувати
Бейгул, І. О., Бейгул, О. М., & Гладощук, О. Г. (2025). ВПЛИВ ЗАНЯТЬ СИЛОВИМ ФІТНЕСОМ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Фізичне виховання та спорт, (1), 30-35. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2025-1-03
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ